ARTYŚCI

 


ANTONIO DI CRISTOFANO – pianista; studia ukończył w roku 1986 w Konserwatorium Muzycznym „L.Cherubini” we Florencji pod kierunkiem Maestro Bacchellego. Doskonalił swój kunszt pod kierunkiem Maestro Dameriniego. Występuje solo, albo w różnych zespołach muzycznych; jako solista, grał z Orkiestrą Uniwersytetu w Mediolanie, Orkiestrą Smyczkową „Cantelli” w Mediolanie, Florencką Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Symfoniczną w Lecce, Wielką Orkiestrą Grecką, Sycylijską Orkiestrą Symfoniczną, Solisti Aquilani, Mediolańską Orkiestrą Klasyczną, Bukaresztańską Orkiestrą Radiową, Meksykańską Państwową Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Uniwersytetu w Houston, Albańską Orkiestrą Radia i Telewizji, Stambulską Orkiestrą Kameralną, Praską Radiową Orkiestrą Symfoniczną, Północnoczeską Orkiestrą Filharmoniczną, Orkiestrą Symfoniczną Lamont z Denver, Czeską Orkiestrą Filharmoniczną, Izmirską Orkiestrą Symfoniczną, Państwową Orkiestrą Filharmoniczną w Jassach, Wiedeńską Orkiestrą im.Mozarta, Orkiestrą Symfoniczną w Toronto, Orkiestrą Filharmoniczną w Montrealu, Orkiestrą Filharmoniczną w Jerozolimie, Filharmonią Słowacką, Orkiestrą Symfoniczną Kärntner, Orkiestrą Symfoniczną w Dubrowniku, itd., z dyrygentami takimi, jak G. Taverna, F. A. Krager, O. Balan, M. Bosch, M. Ancillotti, M. Alsop, N. Arman, C. Schulz, M. Zanini, C. Olivieri-Munroe, L. Svarovsky, A. Czernuszenko, i wieloma innymi. We Włoszech, grał na najważniejszych festiwalach: „Verdi Theatre” we Florencji, „Festival dei Due Mondi” w Spoleto, „Asolo Musica”, Teatru Aleksandrii, Teatru Bibbiena w Mantui, Puccini Hall w Konserwatorium Muzycznym Verdiego w Mediolanie, Teatru Politeama w Palermo, Audytorium Św. Barnaby w Brescii itd.; występował także w Rumunii (Aeteneum i Radio Bukareszt, itd.), Hiszpanii (Festiwal w Vigo, Madryt, Jeunesses Musicales w Sewilli), Meksyku (Belles Artes Palacio, Audytorium Revueltas), USA (Opera Moores w Houston, Centrum Newmana w Denver, Międzynarodowy Festiwal Pianistyczny w Waszyngtonie, ecc), Turcji (Stambuł, Izmir i Adana), Chorwacji (Dubrownik – Rector Palace), Czechach (Praga – Smetana Hall i Dvorak Hall), Rosji (Konserwatorium Muzyczne Czajkowskiego), Korei Południowej (Seul – Audytorium Leeum), Francji (Festiwal Nancyphonies), Austrii (Konzerthaus – Klagenfurt), Niemczech (Gasteig – Monachium), w Towarzystwie Chopinowskim w Warszawie, Kanadzie (Toronto – Glenn Gould Studio), Szwajcarii, Albanii, Izraelu, Anglii, Portugalii, Bułgarii, Ukrainie, Belgii, Brazylii, itd. Nagrał płytę z muzyką Schuberta, a ostatnio także z muzyką Brahmsa, Berga i Scriabina. W latach 2006 i 2007, debiutował  w Carnegie Hall w Nowym Jorku i w Konzerthaus i Golden Hall MusikVerein w Wiedniu. Jest często zapraszany jako sędzia na międzynarodowe konkursy fortepianowe (Kompozytorów Hiszpańskich – Madryd, Varallo, Cantù, Osijek, Gante – Pordenone, Parigi, Viardo – Belmont, Rachmaninowa – Moskwa, Iturbi – Walencja, Parnassos – Monterrey, Międzynarodowy Konkurs Merei w Astanie, ecc), i jako pedagog do Konserwatorium Muzycznego Czajkowskiego w Moskwie, w Akademii Letniej w Dubrowniku, na Uniwersytecie w Denver, w Akademii SMC w Seulu, Międzynarodowy Festiwal Pianistyczny  w Walleccie, w Konserwatorium Muzycznym w Salonikach, i w licznych uniwersytetach amerykańskich. Niedawno otrzymał tytuł Paul Harrys Fellows od Klubu Rotariańskiego.


RADOSŁAW DROŃ – dyrygent. Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Stanisława Moniuszki w Jeleniej Górze w klasie skrzypiec mgr. Jacka Marcinowa. Studia dyrygenckie I st. ukończył w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie prof. Alana Urbanka z oceną celującą. Studia dyrygenckie II stopnia kontynuował we Wrocławskiej Akademii w klasie prof. Marka Pijarowskiego, które ukończył z oceną bardzo dobrą. Za wysokie wyniki w nauce rokrocznie nagradzany stypendium Rektora Akademii Muzycznej. Jako skrzypek uczestniczył w warsztatach orkiestrowych w Cottbus w Niemczech (2008 r.) oraz w projekcie „Eurochestries”w Pons we Francji (2011r.). Swoje umiejętności kapelmistrzowskie doskonalił podczas kursów dyrygenckich prowadzonych przez prof. Rafała Jacka Delektę i prof. Tadeusza Strugałę w Akademii Muzycznej w Krakowie z udziałem Orkiestry Akademii Beethovenowskiej a także podczas Mistrzowskiego Kursu Dyrygenckiego prowadzonego we wrocławskiej Uczelni przez maestro Gabriela Chmurę. W marcu 2015 r. poprowadził koncert wieńczący Polsko- Niemieckie Sympozjum Saksofonowe, odbywające się w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Od roku 2012 r. przez 4 lata przygotowywał i prowadził w legnickim Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej premierowe przedstawienia musicali „Bitwa pod Legnicą 1241” Andrzeja Łuckiego ( 2013 r.), „Śpiąca” Krzysztofa Augustyniaka i Mateusza Kazimierskiego (2015 r.), „Brama” Patryka Sceliny ( 2016 r.) oraz koncertu „Gala musicalowa” w 2014 r. W maju 2016 r. poprowadził koncert dyplomowy w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu z udziałem Orkiestry NFM Filharmonii Wrocławskiej, który był zwieńczeniem studiów dyrygenckich w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Wraz ze skrzypkiem Jackiem Marcinowem jest założycielem młodzieżowej orkiestry kameralnej Orchestre Chevalier de Saint-George de Pologne, z którą na przełomie roku 2017/2018 odbył tournée po Francji. W sezonie artystycznym 2017/2018 pełnił funkcję dyrygenta-rezydenta oraz asystenta I dyrygenta maestro Bartosza Żurakowskiego w Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu. W czerwcu 2018 r. współpracował w charakterze asystenta z maestro Jerzym Maksymiukiem z którym wystąpił na koncercie wieńczącym 40 sezon artystyczny Filharmonii Sudeckiej. W sezonie artystycznym 2018/2019 współpracował również z maestro Adamem Klockiem jako jego asystent. Koncertował m.in. z Orkiestrą Symfoniczną Akademii Muzycznej we Wrocławiu, Orkiestrą NFM Filharmonii Wrocławskiej, Filharmonią Dolnośląską, Filharmonią Sudecką, Filharmonią Kaliską, Radomską Orkiestrą Kameralną, Sound Factory Orchestra, Polską Orkiestrą Lekarzy oraz z Operą Wrocławską (członek chóru) przy realizacji „Poławiaczy pereł” G. Bizeta oraz „Latającego Holendra” R. Wagnera. W sezonie artystycznym 2018/2019 po raz drugi został wybrany w programie Instytutu Muzyki i Tańca jako „Dyrygent-rezydent” współpracując z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną.


JAKUB FRĄCZEK – Jest laureatem wielu konkursów solowych i kameralnych. W 2008 roku zdobył I miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Wibrafonowym w Opolu. Jako solista został wyróżniony III nagrodą na Międzynarodowym Konkursie Marimbowym; Nurenberg, Niemcy 2012, II nagrodą na Międzynarodowym Konkursie Wibrafonowym; Fermo, Włochy 2012. W roku 2013 na Marimbie wygrał Ogólnopolski Konkurs Interpretacji Muzycznej w Przemyślu oraz otrzymał III miejsce w dwóch kategoriach: Marimba i Werbel na Międzynarodowym Konkursie Perkusyjnym dla Młodych Solistów Ateny, Grecja 2013. Ze swoim duetem marimbowym Matchwood Duo otrzymał Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na „Koncercie Roku” – konkursowej prezentacji zespołów kameralnych uczelni muzycznych w Polsce; Warszawa 2013. W roku 2015 został wyróżniony I nagrodą w kategorii Marimba na Międzynarodowym Konkursie Perkusyjnym Montebello della Battaglia we Włoszech. Jest laureatem  III nagrody na 1st International Rising Stars Grand Prix Berlin, Niemcy 2016, I miejsca na International Music and Earth Competition in Sofia, Bułgaria 2016. Zdobył I nagrodę na American Protege International Concerto Competition 2016, CARNEGIE HALL, New York, USA. Występował jako solista i kameralista w krajach Polska, Niemcy, Grecja, Włochy, na festiwalach Międzynarodowych i Ogólnopolskich. Dwukrotnie wystąpił na Międzynarodowym Festiwalu Perkusyjnym: „Źródła i Inspiracje” w  Krakowie 2011 i 2013. Ma na swoim koncie światowe prawykonanie utworu „Five voices for Marimba and Cello”-Tomasza Arnolda, który został zadedykowany wykonawcom, Kraków 2015. Jako solista na marimbie wystąpił z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Kaliskiej, Kameralną Orkiestrą miasta Jaworzna – ” Archetti”, Kameralną Orkestrą studentów Akademii Muzycznej w Krakowie oraz Chórem Akademii Muzycznej w Krakowie. Za swoje dotychczasowe osiągnięcia artystyczne został wyróżniony Stypendium Rektora Akademii Muzycznej w Krakowie, Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego ”Młoda Polska” oraz otrzymał Stypendium fundacji „SAPERE AUSO” dla artystycznie utalentowanej młodzieży.


PAWEŁ PRZYTOCKI – Urodził się on w Krośnie. Ukończył studia w Akademii Muzycznej w Krakowie w 1985r. w klasie Dyrygentury prof. Jerzego Katlewicza. Swoje umiejętności doskonalił na kursach dyrygenckich u Petera Eötvösa. W latach 1986 –1987 był również stypendystą Bachakademie Stuttgart, uczestnicząc w kursach mistrzowskich prof. Helmutha Rillinga. Od 1988r. do 1991r. był dyrygentem, a także dyrektorem artystycznym Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku. W roku 1990 debiutował w Filharmonii Narodowej w Warszawie. W latach 1995 do 1997 był dyrektorem artystycznym Filharmonii im. Artura Rubinsteina w Łodzi. Od roku 2005 do 2009  Przytocki był dyrygentem Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie. W sezonie 2005/2006 przygotował premierę “Spartakus” Chaczaturiana oraz prowadził spektakle “Oniegin” Czajkowskiego, “Traviatę” Verdiego, a także “La Boheme” Pucciniego. W sezonie 2006/2007 dyrygował premierą baletu “Oniegin” w choreografii Johna Cranko. W latach 2008- 2012 Paweł Przytocki był Dyrektorem Naczelnym i Artystycznym Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie. Przytocki współpracuje z większością orkiestr filharmonicznych w Polsce, a także z orkiestrami symfonicznymi i kameralnymi za granicą: m.in. z Budapest Concert Orchestra, Orchestra Sinfonika de Xalapa, Real Filharmonia de Galicia, Capella Istropolitana w Bratysławie, Neue Philharmonie Westfalen, Philharmonisches Staatsorchester Halle, Bilkent Symphony Orchestra w Ankarze, Filharmonia im.Janacka w Ostrawie, Filharmonia Słowacka w Bratysławie, Narodowa Orkiestra Symfoniaczna Ukrainy w Kijowie, Filharmonia Narodowa w Santiago, Filharmonia Narodowa w Zagrzebiu, New Haifa Symphony Orchestra, Buffalo Philharmonic Orchestra, Orquesta Filarmonica de Bogota, Jerusalem Symphony Orchestra, Staatsorchester Rheinische Philharmonie Koblenz, Jenaer Philharmonie. Przytocki występował z polskimi orkiestrami wielokrotnie w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Belgii, Holandii, Francji i Hiszpanii. Uczestniczy regularnie w międzynarodowych festiwalach muzycznych: Athens Festival/1987, Musikfest Stuttgart/1988, Flanders Festival /1989, La Chaise-Dieu Festival/ 1996, Kissinger Sommer/1998, Bratislava Musik Festival/1999, Augsburger Mozartsommer /2000, Prague Spring/2001, Wratislavia Cantans/2005. Artysta występował również w wielu prestiżowych ośrodkach muzycznych Europy, takich jak: Wiedeń (Musikverein), Berlin ( Konzerthaus), Bruksela (Palais des Beaux-Arts), Santiago (Teatro Municipal) Paryż (Théâtre du Châtelet), Hamburg (Musikhalle), oraz Bonn (Beethovenhalle). Dokonał on również nagrań archiwalnych dla Polskiego Radia i Telewizji oraz nagrań płytowych dla wytwórni DUX, Aurophon i Point Classics. Jego nagranie I Symfonii Rachmaninowa zostało wyróżnione przez amerykański magazyn muzyczny “La folia “(obok takich kreacji, jak V Symfonia Beethovena pod batutą Carlosa Kleibera oraz Appasionata 1960 Światosława Richtera) jako przykład rzadko spotykanej intensywności i zaangażowania w muzyce. Od roku 2008 Paweł Przytocki jest związany z Katedrą Dyrygentury Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie prowadzi swoją klasą Dyrygentury. We wrześniu 2017 objął funkcję dyrektora artystycznego Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina w Łodzi.


JADWIGA RAPPÉ – Jedna z najwybitniejszych śpiewaczek polskich, alt; absolwentka Wydziału Filologii Polskiej i Słowiańskiej Uniwersytetu Warszawskiego; uczennica prof. Zofii Brégy i absolwentka Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu w klasie prof. Jerzego Artysza; członek rzeczywisty Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków od roku 1977; zaangażowana w sprawy dziedzictwa kultury polskiej w kraju i zagranicą (fundator prywatny odnowienia organów i sponsor prywatny części prac remontowych w kościele w Vecpils na Łotwie); w latach 2006-2009 sprawowała funkcję prezesa zarządu Towarzystwa im. W. Lutosławskiego; w roku 2009 pełniła funkcję dyrektora artystycznego festiwalu „ŁAŃCUCH VI”, organizowanego przez Towarzystwo im. W. Lutosławskiego; przewodnicząca Rady Muzeum im. Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów na Stawisku od roku 2005; w latach 1995 – 2010 wykładowca na Wydziale Wokalnym w Państwowym Zespole Szkól Muzycznych im. F. Chopina; profesor zwyczajny; wykładowca na Wydziale Wokalnym Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina w Warszawie; autorka szeregu wybitnych projektów koncertów z udziałem studentów Akademii Muzycznej; członek jury wielu przesłuchań i konkursów wokalnych w kraju i zagranicą; odznaczona Złotym Krzyżem Zasługi. Laureatka I nagrody i Złotego Medalu Międzynarodowego Konkursu Bachowskiego w Lipsku w roku 1980; laureatka Złotego Medalu Konkursu Młodych Solistów w Bordeaux w roku 1981.  Jadwiga Rappé występowała wielokrotnie w wielu krajach europejskich, USA, Kanadzie, Japonii, w prestiżowych salach koncertowych i teatrach operowych. Artystka występuje od wielu lat w Polsce w najważniejszych ośrodkach kulturalnych i bierze udział w ogromnej ilości festiwali krajowych, koncertów symfonicznych i kameralnych, nie stroniąc jednocześnie od występów w małych miejscowościach. Ilość jej występów zbliża się do sumy 2000. Dysponuje olbrzymim i bardzo zróżnicowanym repertuarem, głównie oratoryjnym i pieśniarskim, sięgającym od muzyki baroku do współczesnej. Posiada również w repertuarze partie operowe, których zakres stale rozszerza.


MARIUSZ SMOLIJ – jest jednym z najwybitniejszych dyrygentów swojego pokolenia prowadzących orkiestry w Stanach Zjednoczonych i Europie. Opinię tę potwierdzają zarówno krytycy muzyczni po obu stronach Atlantyku jak i American Symphony Orchestra League. Ta prestiżowa organizacja z siedzibą w Nowym Jorku, zrzeszająca wszystkie orkiestry symfoniczne w Ameryce Północnej wyróżniła jego nazwisko na prestiżowej liście najwybitniejszych mistrzów batuty. W wyniku zwycięstw w szeregu poważnych konkursach, Mariusz Smolij od wielu lat związany jest stałymi kontraktami z wybitnymi instytucjami muzycznymi w USA. Dyrygował on ponad 120 orkiestrami w 27 krajach, na pięciu kontynentach występując na najbardziej prestiżowych estradach koncertowych świata, m. in. nowojorskiej Carnegie Hall, nowojorskim Lincoln Center, Kimmel Center w Filadelfii, ABC Hall w Johannesburgu, Narodowym Centrum Kultury w Pekinie, Sali Concertgebouw w Amsterdamie, Tonhalle w Zurichu, Salle Gaveau w Paryżu oraz narodowych centrach kulturalnych Polski, Czech, Słowacji, Bułgarii, Serbii, Cypru, Niemiec, Austrii, Węgier, Włoch, Meksyku, Kolumbii, Boliwii i Korei Płd. W Stanach Zjednoczonych pełni funkcję Dyrektora Artystycznego orkiestry kameralnej Riverside Symphonia w New Jersey oraz Acadiana Symphony Orchestra w Luizjanie. W latach 1994-1997 był drugim dyrygentem New Jersey Symphony Orchestra, a w okresie 2000-2003, na zaproszenie Christofa Eschenbacha, pracował jako stały dyrygent  w Houston Symphony Orchestra. Pomiędzy 1996-2000 zajmował pozycję profesora dyrygentury na Northwestern University w Chicago-Evanston, będąc w tym czasie najmłodszym wykładowcą dyrygentury pośród wszystkich czołowych uczelni amerykańskich. Jest wysoce wykwalifikowanym pedagogiem i prowadził międzynarodowe kursy m.in. w Czechach, Słowacji, Stanach Zjednoczonych, Chinach, Korei Płdn. Polsce oraz dla Konserwatorium w Zurichu (Szwajcaria). Od 2009 roku artysta jest również gościnnym profesorem i dyrygentem uniwersytetu muzycznego w Tianjin (Chiny). Artysta podczas wieloletniej kariery artystycznej zdobył również szerokie uznanie za kreatywność programową, podnoszenie poziomu artystycznego pracujących z nim orkiestr oraz kunszt pedagogiczny i umiejętności popularyzacji muzyki. Mariusz Smolij jest absolwentem Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie skrzypiec. Wraz z założonym przez siebie Kwartetem Smyczkowym im. K. Pendereckiego wyjechał do USA. Kontynuował tam studia m.in. w prestiżowej Eastman School of Music w Rochester w stanie Nowy Jork. W 1998 roku z ramienia tej instytucji otrzymał stopień doktorski.


AGATA TEODORCZYK – Tancerka, choreografka, pedagożka tańca flamenco, a także psycholog i absolwentka Dance Movement Therapy Institute. Związana z flamenco od 1999 roku, koncertuje, uczy i aktywnie przyczynia się do popularyzacji sztuki flamenco w Polsce. Od 10 lat organizatorka międzynarodowego festiwalu Flamenco w Krzyżowej. Uczestniczyła jako solistka w licznych spektaklach m.in. „Flamenco Pasión” w teatrze Nowym w Łodzi, koncertach „Fuente” łączących muzykę flamenco z muzyką perską,  brała udział w bezprecedensowym projekcie “Mszy Flamenco” z premierą na festiwalu w Trzęsaczu. Współpracowała przez 10 lat z grupą “Por Fiesta” koncertując i występując na festiwalach, 4 lata związana z teatrem “Kamienica” dbając o oprawę taneczną sztuki o Don Juanie. Jako tancerka, dzieliła festiwal flamenco „Duende” w Poznaniu z Eva Yerbabueną i Canizaresem, występowała z legendarnym zespołem „Gypsy Kings”, występowała także w Polsce i za granicą z międzynarodową grupą “Los Remedios” do śpiewu charyzmatycznego Jose Angela Carmony. Obecnie współtworzy projekt “Usłyszeć Taniec”, który jest fuzją tańca i muzyki: irlandzkiej, amerykańskiego jazzu i flamenco. Występuje jako solistka w zespole “Viva Flamenco” oraz dba o oprawę taneczną projektu “Indialucia” Michała Czachowskiego. Na co dzień prowadzi zajęcia w warszawskiej szkole tańca: Studio Flamenco a także warsztaty w całej Polsce. Uczyła się u podnad 40 hiszpańskich maestros i wciąż doskonali swój warsztat flamenco u takich sław jak Adela Campallo, Andres Pena, La Lupi, Concha Jareno, Marco Flores, Juana Amaya, El Torombo, Manuel Betanzos, Alicia Marquez. Ponadto szkoliła się m.in. z technik tańca orientalnego, baletu, sztuk walki, jazzu, tanga, pantomimy, oraz aktorstwa. Brała udział w zajeciach z technik relaksacyjnych, anatomii doświadczalnej, ruchu autentycznego, metody Feldenkreisa, contact improvisation i in. Bogate doświadczenia taneczne sprawiają, że jest nie tylko ekspresyjną tancerką i twórczym choreografem, ale także doskonałym pedagogiem.


DUET FORTEPIANOWY SCHIAVO MARCHEGIANI –  panowie Schiavo i Marchegiani są wysoko cenieni przez słuchaczy i krytyków za swoje muzyczne osobowości, wielką ekspresyjność i naturalność, piękno dźwięku, intensywność i potężną energię swoich występów. Jednocześnie ze swoimi koncertami solo, od roku 2006 grają wspólnie na całym świecie, dając setki koncertów w najbardziej prestiżowych salach i na najbardziej prestiżowych festiwalach, w tym w Carnegie Hall w Nowym Jorku, Goldener Saal at Musikverein i Konzerthaus w Wiedniu, Mozarteum w Salzburgu, Philharmonie (Grosser Saal) i Konzerthaus w Berlinie, Laeiszhalle w Hamburgu, BeethovenHaus w Bonn, Smetana i Dvořák Hall w Pradze, Sala Verdi w Mediolanie, Suntory Hall w Tokio, Solis Theatre w Montevideo, Sao Paulo Hall w Brazylii, jak również w Rzymie, Paryżu, Zurichu, Londynie, Sofii, Stambule, Moskwie, Sankt Petersburgu, Montrealu, Waszyngtonie, Mexico City, Baku, Astanie, Hong Kongu, Bangkoku, Singapurze, itd. W roku 2013, zadebiutowali na prestiżowym Ravello Festival, wykonując X Koncert na dwa fortepiany i orkiestrę Mozarta. Ich olśniewająca kariera uczyniła ich regularnymi gośćmi najbardziej prestiżowych orkiestr takich jak Berlińska Orkiestra Symfoniczna, Budapesztańska Orkiestra Symfoniczna, Nowojorska Orkiestra Symfoniczna, Meksykańska Państwowa Orkiestra Symfoniczna, Stambulska Orkiestra Symfoniczna, Praska Orkiestra Kameralna, Tajlandzka Filharmoniczna Orkiestra, Madrycka Orkiestra Kameralna i Azerbejdżańska Państwowa Orkiestra Symfoniczna. Niedawno, występowali z Praską Radiową Orkiestrą Symfoniczną w Dvořák Hall; koncert ten był transmitowany na żywo przez czeskie radio publiczne, a następnie przez włoskie radio publiczne, RAI3. Nagrywali dla innych ważnych kanałów publicznej telewizji i radia w Niemczech, Bułgarii, Rosji, Meksyku, Hong Kongu, itd. W roku 2014, Decca wydała ich pierwszą płytę CD, w całości poświęconą Franciszkowi Schubertowi, która otrzymała entuzjastyczne recenzje krytyków i pięć gwiazd magazynu Amadeus. „W Fantazji, dwa pianiści grają z żywą i łatwą bezpośredniością, nadając jednocześnie wyrazistą jasność bardziej poetycznym partiom dzieła Schuberta… ich wykonanie ma swoje urocze, wzruszające epizody, i jest wysoce sugestywne… Pozostałe utwory na płycie bez wyjątku wykonano w sposób godny podziwu” (Robert Hugill); „Marco Schiavo i Sergio Marchegiani dobrze radzą sobie z tą muzyką… są prostolinijni i mają jej jasną wizję, prezentują    miłą dla ucha skalę tonów i wrażeń, i swobodnie radząc sobie z  przechodzeniem z jednej tonacji do drugiej…” (Stephen Francis Vasta). Sergio Marchegiani i Marco Schiavo studiowali z wielkimi muzykami takimi jak Ilonka Deckers Küszler, Alexander Lonquich, Bruno Canino, Franco Scala, Aldo Ciccolini i Sergei Dorenski. Prowadzą zajęcia w  konserwatoriach muzycznych Alessandria i Potenza, i są często zapraszani do prowadzenia zajęć dla zdolnych uczniów i do zasiadania w komisjach sędziowskich konkursów fortepianowych na całym świecie (w Hiszpanii, Serbii, Turcji, USA, Meksyku, Kazachstanie, Japonii, Australii, Brazylii, itd.).


TORUŃSKA ORKIESTRA SYMFONICZNA – na przestrzeni swojej 40-letniej działalności wykonała około dwóch i pół tysięcy koncertów we wszystkich znaczących miastach Polski oraz w wielu krajach Europy (m.in. Belgia, Szwajcaria, Czechy, Słowacja, Niemcy, Dania, Wielka Brytania, Włochy, Francja, Białoruś, Litwa). Współpracowała z wieloma uznanymi dyrygentami i wybitnymi solistami. Zespół wpisał się na stałe w kulturalny krajobraz miasta, poprzez organizowanie koncertów dla mieszkańców Torunia i sławiąc jego imię na licznych tournee krajowych i zagranicznych. Ważnym aspektem działalności Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej jest edukacja muzyczna dzieci i młodzieży, obejmująca swym zasięgiem nie tylko Toruń, ale również teren Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Obecnie dyrektorem Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej jest Marek Czekała, a I Dyrygentem Mariusz Smolij. Aktualny zespół artystyczny Orkiestry tworzy 61 osób.